spoleczenstwo

Rowerowe zwycięstwo nad represjonowaniem kierowców

Od dłuższego czasu Wrocław, jak chyba każde większe miasto w Polsce, ma poważny problem z korkami w centrum. Do tej pory głównym sposobem podejścia do tego zagadnienia był co najmniej nieciekawy. Miasto postanowiło nie tworzyć nowych parkingów. Nie przejmowało się także kierowcami podczas planowania remontów dróg. Idea szła za tym taka, że jeśli uprzykrzy się życie kierowców wystarczająco mocno, to sami zrezygnują i wsiądą do komunikacji miejskiej.

Oczywiście jest to kiepski pomysł, bo kierowcy owszem zrezygnują, ale w ogóle, a nie tylko z własnych samochodów. Spróbujcie sobie bowiem wyobrazić człowieka w garniturze, który przesiada się ze swojego luksusowego samochodu do rozklekotanego i brudnego Jelcza, który do tego potrafi spóźnić się kilkanaście minut lub w ogóle nie przyjechać… Do tego zakup biletu jest prawie niemożliwy, bo koło przystanków rzadko są kioski, a automaty w większości nie działają.

Dlatego też ucieszyła mnie informacja o tym, że Wrocław, w końcu, wziął na poważnie pomysł uruchomienia miejskich wypożyczalni rowerów. I może nadal nie rozwiąże to problemu „prezesów”, to na pewno jest (przynajmniej dla części ludzi i w odpowiedniej porze roku) o wiele lepszą alternatywą dla samochodu niż komunikacja miejska.

Trzymam kciuki, bo przecież w naszym kraju nawet najlepszy pomysł można zepsuć podczas wdrażania – a w tym przypadku szczegóły są bardzo ważne (choćby łatwość zapłaty, liczba i lokalizacja „stacji”, rozwój infrastruktury ścieżek rowerowych i ogólne zwiększenie przyjazności miasta dla rowerzystów, no i oczywiście cena).

Zwykły wpis

6 thoughts on “Rowerowe zwycięstwo nad represjonowaniem kierowców

  1. Ja już to robię. Jadę szybciej niż zatrzymujący się na przystankach autobus. Co więcej, czasem jakiś rowerzysta rzuca mi wyzwanie, ale w tym roku zdarzył się jeden zdolny mnie przegonić :-)

  2. @jasiekmarc:
    Z tymi autobusami to nie jest najlepsze wyzwanie. Zdarzało mi się czasem przeganiać je na piechotę i to wcale nie na bardzo krótkich trasach…

  3. Wszystko byłoby ok, gdyby w ramach kompleksowego działania w końcu uruchomiono kolej miejską. wykorzystując
    gęstą sieć torów i stacji … kropla drąży skałę… Szkoda, że tak długo. 20 lat i w sumie dwóch prezydentów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s