polityka

O pustocie dziennikarskiej

czyli Piotr Semka w TOK FM.

Niedawno sporo dyskutowaliśmy o polskich mediach i ich oczyszczeniu (niemal całkowitym) z treści merytorycznych. Temat ten to oczywiście istna rzeka, bo łatwo jest narzekać na media, które zdają się mieć czytelników za kompletnie zidiociałych kretynów, których interesuje głównie to, jak lubi pływać E. Górniak, czy z kim tym razem pokłóciła/zaprzyjaźniła się Doda.

O Piotrze Semce, jako dziennikarzu, nigdy najlepszego zdania nie miałem. Jego artykuły zawsze wydawały mi się nieco populistyczne, brakowało mi w nich spójnego toku myślowego opartego na faktach, a nie tylko przemyśleniach autora. Dziś jednak, w Poranku TOK FM Pan Piotr poszedł na całość i stwierdził, że Rafał Dutkiewicz jest śmieszny, jako potencjalny kandydat na prezydenta, gdyż przyznaje się, iż nie ma telewizora oraz mówi o potrzebie dostępu do szerokopasmowego internetu, finansowania edukacji i innych tego typu niemedialnych rzeczach, które rzadko uwodzą wyborców.

Nie zrozumcie mnie źle – nie mam tutaj zamiaru bronić prezydenta Wrocławia. Chodzi mi jedynie o poziom argumentów. Bo przecież, gdyby zrobić ankietę, to okazałoby się, że całkiem spora część społeczeństwa telewizora nie ma, a jeśli ma, to w ogóle go nie włącza. A zarzut, że polityk porusza tematy, które nie pociągają wyborców, wybaczcie, jest dla mnie totalnie śmieszny. Fakt ten bowiem, znaczy tylko tyle, że polityk ów zauważa problemy, których nie zauważają inni, i nie boi się o nich mówić. To może oznaczać, że zależy Mu na sprawach, a nie na słupkach wyborczych.

Ale oczywiście Pan Semka, wybitny polski komentator polityczny, z tego typu politykami zbyt wiele kontaktu nie miał, więc rozumiem jego zdziwienie i zakłopotanie (pasujące jednak chyba bardziej do małego dziecka odwiedzającego po raz pierwszy ZOO). Rozumiem, że Pan Semka, komentator nie tylko wybitny, lecz także dostrzegający wszelkie aspekty każdej sprawy, woli polityków, którzy pewnych rzeczy nie mówią lub też wręcz kłamią, aby tylko ich słupki urosły, a gdy tylko do władzy się dorwą, od razu zaczynają kampanię wyborczą. O tak, wybitni komentatorzy polityczni najbardziej lubią polityków, dla których trwa niekończąca się kampania wyborcza, dla których dorwanie się do władzy jest celem głównym, a jednocześnie przekleństwem, bo przecież władzę najtrudniej jest utrzymać…

Zwykły wpis

5 thoughts on “O pustocie dziennikarskiej

  1. Kobieta z lekką dłonią pisze:

    Myślę,że tej pustki już nic nie jest w stanie wypełnić. Smutne. Nawet nie mogę powiedzieć, że mam jakiegoś ulubionego dziennikarza, tak jak poetę, czy muzyka. Być może zagubiłam się w świecie mediów i nie wiem dlaczego dziennikatrstwo ze sztuką łączyć chciałam, tak jakby było czymś wzniosłym, czymś lepszym, czymś nie dla każdego, czymś co wymaga dobrego smaku, elegancji, prawdy, …a to w dużej mierze tylko chałturnictwo.

  2. jasiekmarc pisze:

    A ja mam kilku ulubionych dziennikarzy. Na pewno Zaremba i Karnowski świetnie rozumieją, co się dzieje w polityce. Na pewno Jachowicz wie prawie wszystko o mafii w Polsce lat 90-tych. Na pewno Wildstein dobrze widzi cały ten peerelowski syf, z którego ciągle musimy się wykopywać. Na pewno dzięki Skowrońskiemu da się spowrotem słuchać „Trójki”.

  3. Semka nie lubi tego, czego nie zna i krytykuje to, co pozostaje w sprzeczności z jego poglądam na Polskę. Semka twardo trzyma się prowincjonalnej swojskości (ludyczny konserwatyzm) więc Dutkiewicza nie ma zamiaru zrozumieć, ani tym bardziej go zaakceptować.
    Z drugiej strony, mam wrażenie – patrząc z wrocławskiej perspektywy – że prezydent Dutkiewicz za bardzo się pogubił…. Nie zbiera dobrej prasy….

  4. @Jah:
    Przyznam, że politycznej, ogólnopolskiej kariery Prezydenta Dutkiewicza zbytnio nie śledzę. Znam go z Wrocławia, cenię i szanuję, ale nie jestem pewien, czy jest to polityk rangi prezydenta kraju.

Skomentuj

