polityka, spoleczenstwo

Polacy przeciw karze śmierci

Za gazeta.pl:

Polska jako jedyny kraj Unii Europejskiej opowiedziała się przeciwko ustanowieniu zaproponowanego przez Komisję Europejską (KE) Europejskiego Dnia przeciwko Karze Śmierci – podały w środę źródła dyplomatyczne w Brukseli.

Jest to kolejny news, który mógł nam umknąć w wyborczym zamieszaniu. Tym razem jednak nie jest to jakaś tam śmieszna wiadomość, która da mi okazję do drobnych złośliwości. Jest to jak najbardziej poważna sprawa. I mam wrażenie, że jak zawsze, nie chodzi tu o nasze przekonania, lecz o zamieszanie, postawienie się UE, „wstanie z kolan”. Może warto, abyście o tym wiedzieli i zdecydowali, czy tak ma wyglądać polska polityka zagraniczna. Pamiętajcie o tym, gdy będziecie stawiać krzyżyk przy jakimś nazwisku…

Więcej na ten temat możecie poczytać na Myślenniku Haliny Bortnowskiej.

Zwykły wpis

15 thoughts on “Polacy przeciw karze śmierci

  1. Miałem poświęcić tej sprawie wpis ale po tym jak obejżałem wyniki sondy w TVP3, w której 10% społeczeństwa jest zdecydowanien przeciwko karze śmierci poddałem się…
    Myślę, że tym razem zadziałały zasady a zamieszanie w UE to zysk ekstra. Dziwię się, że PiS tego nie nagłaśnia bo to zawsze „parę” głosów odebranych LPR.

  2. mamy spapraną przez polityczne nakręcanie strachu i szczucie mentalność; lud chce silnej władzy, a ów sondaż (0oby nie reprezentatywny) może być odzwierciedleniem narastających autorytarnych nastrojów. Katolicki kraj; śmieszne i smutne zarazem.

  3. @jah:
    Mnie najbardziej śmieszy/zadziwia/poraża to, że ci zwolennicy kary śmierci są jednocześnie zagorzałymi zwolennikami ochrony życia (patrz stosunek do aborcji czy eutanazji).

  4. infrared pisze:

    @doodge:
    W Biblii jest napisane, że za każde zło, które człowiek popełnił należy ukarać go śmiercią. Gdyby tak się głębiej zastanowić, to już nikogo nie powinno być na świecie ;)

  5. A ja akurat popieram inicjatywę p.Haliny Botnowskiej. Teraz jest juz tam list, który można podpisac jako własne poparcie idei „Europa bez kary śmierci”.
    Sprzeciw polskiego rządu polegał na tym, że chcieliśmy poprzeć pomysł, ale pod warunkiem, ze będzie to Dzień Ochrony Życia (czyli również bez aborcji i eutanazji). A jak nie po naszemu – to nie bedzię nic. Dla mnie jest to ewidentne machanie szabelką i to nie w celu osiągniecia czegoś, ale po to, aby pokazać, że my nie na klecząco itp.itd.
    Na deser zostawiam sobie próbę wyjaśnienia motywacji PiS-u – poczekam jednak, aż zobaczę listę kandydatów na posłów z mojego miasta. W końcu MSZ już dawno i niepodzielnie został odzyskany przez ta partię, więc na pewno każdy członek tej partii potrafi mi to wyjasnić .

  6. @Marzatela:
    Tylko uważaj. Ostatnim, który zadawał niewygodne pytania był P. Zalewski i jakoś już o nim nie słychać :P

    ATSD. Orientuje się ktoś, czy ministrowi JPZero (czytałem, że ostatnio tę ksywkę wymyśloną przez L. Millera podchwycił A. Lepper) nic się nie stało? Jakoś dawno nie było jego konferencji…

  7. @ Doodge:
    optymista. wątpię, czy coś mu się stało. podejrzewam, iż odszedł w cień, by przygotować się do kampanii wyborczej (czytaj: szuka kwitów). ewentualnie poszedł na korepetycje przedwyborcze do Tymochowicza :)
    @ Marzatela:
    ja tez popieram inicjatywę Pani Bortnowskiej i uważam, że powinniśmy zamanifestować, że w Polsce nie wszyscy myślą, jak nasi bracia K.

  8. Wiesz, doodge, w Polsce morderstwem jest wyłyżeczkowanie jamy macicy. Ale powieszenie kogos, niekoniecznie…. Przeciez pozytywny stosunek do KS w był u nas zawsze wysoki, tak jak i generalna sympatia do represyjnych sposobow karania. To taka nasza milosc blizniego ;-)

  9. @KiK:
    No ja w pewnym sensie też jestem w stanie znaleźć argumenty za karą śmierci. Choćby taki, że nie wiem, dlaczego niby społeczeństwo ma opłacać utrzymanie skazańców, a kosztuje ono sporo. Ale to się wszystko da inaczej rozwiązać…
    Problem polega na tym, że ten pozytywny stosunek nie bazuje chyba na żadnych argumentach… Ale przecież argumenty potrzebne są dopiero w trakcie dyskusji, a te należą w naszym kraju do rzadkości…

  10. @Doodge
    A w dodatku zrobię konferencję prasową, na której pokażę prezentację multimedialną, na której pokażę jak hartowałam sobie uszy !
    Słowo o odmrożeniu w ogóle nie padnie :)

  11. @doodge:

    Argument ekonomiczny nie jest i nam obcy. Sęk w tym, że z dożywotniego więźnia można zrobić robola, który . Wystarczy go zagnać do układania torów albo czego innego i niezle na siebie zarobi….

Skomentuj

