oprogramowanie, produktywnosc

Launchy – keystroke launcher for Windows

Jakiś czas temu znalazłem ten programik, ale jakoś nie miałem czasu się nim pobawić. Dziś, totalnie poirytowany nieefektywnością menu Start, postanowiłem dać mu szansę. Tak oto Launchy został zainstalowany na moim komputerze.

Launchy w akcji

Do czego to służy?

Idea jest bardzo prosta. Programik działa sobie w tle. Gdy użytkownik chce uruchomić jakiś program, wciska skrót klawiszowy (domyślnie Alt+Spacja), wpisuje słowo kluczowe, wybiera z listy odpowiedni program (link, katalog, polecenie) i wciska Enter.

Pierwsze wrażenia

Zalety:

  • Trzeba przyznać, że Launchy ma całkiem ładny interfejs (choć skinowalne programy zazwyczaj tylko mnie irytują).
  • Podoba mi się sprytne dopasowywanie wpisanego hasła do posiadanej listy słów kluczowych.

Wady:

  • Jak dla mnie trochę za duże zużycie pamięci RAM (czasem dochodzi aż do 12MB).
  • Chciałem dodać ciekawy plugin, niestety operacja się nie powiodła (być może z mojej winy – nie poświęcałem temu zbyt wiele czasu).
  • Opcje wydają mi się trochę ubogie. ()

Poużywam go przez jakiś czas i zobaczymy jak się sprawdzi…

Zwykły wpis

3 thoughts on “Launchy – keystroke launcher for Windows

  1. Pingback: Launchy - wrażenia użytkownika uzależnionego « Doodge’owy przemyślnik

Skomentuj

